onsdag 7. januar 2009

Jeg lever!!





Da har jeg syklet paa verdens farligste vei, og det var kjempe morsomt! Naa er jeg i La Paz og her finnes det en vei som blir kalt for doedsveien. I 2008 var det 46 personer som doede paa denne veien, ogsaa noen turister. 46 doede mennesker er forresten et ganske lavt tall, det er aapnet en mindre farlig vei saa denne veien er ikke lengre veldig traffikert. Hittil i aar har det bare gaatt et ras, men ingen menneskeliv er gatt tapt saa langt i 2009.
Kristin, Thea og jeg begynte syklinga paa over 4500 m.o.h og vi satt paa sykkelen 6 mil nedover til ca 1000 m.o.h. Turen sluttet nesten nede i jungelen og det var utrolig vakker natur hele veien. Vi saa ogsaa mange store sommerfugler og et par orner, men det som var mest morsomt var aa sykle nedeover. Tror kanskje jeg skal begynne med montain biking naar jeg kommer hjem til Norge...
Kristin har mange bilder av turen paa sin blogg.
Thea og Kristin før vi begynte å sykle.
Dette er på det høyeste punktet på veien, og det var ganske kaldt der

Fornøyde syklere

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var godt at jeg ikke visste om dette på forhånd!!!! og det er bra at du lever og kan nyte livet!
Ha en flott tur videre

Mamma

bestemor og bestefar sa...

Hei!På denne min bursdag hilser jeg deg som har den lykke(?) å være i Bolivia! Koselig å lese om dødsveier og andre hyggeligheter.Nå er vi jo så heldig at vi kan se det for oss, slik at det kan kile godti magen! Kos deg med alt du opplever, pero ten cuidades por los ladrones!Bestemor og bestefar.