torsdag 14. august 2008

Hald!

Nå er jeg kommet til Hald Internasjonale Senter. Endelig!! Har vært her i over et døgn nå, og jeg trives veldig godt! Kommunikasjon går ofte på engelsk, men det går overraskende bra! Vi er 42 norske studenter og 27 studenter fra utlandet. Til nå har det vært mye prating for å bli kjent med hverandre og mye informasjon om hva som skal skje framover, branninstruks, vaskeinstruks og mye annen informasjon som jeg allerede har glemt. Hele skoledagen i dag har stortsett gått til informasjon. Men det er jo viktig at vi får dette nå de første dagene, så egentlig er det veldig greit.

I ettermiddag gikk mange av oss ned til Mandal sentrum for å se oss omkring. Det er en kjempe koselig by som jeg gleder med til å se resten av! På turen gikk Thea, team partneren min, Janne, ei som også skal til Peru, og jeg og snakket med Keylita (Tror det skrives slik...). Hun er fra Peru og hun skal prøve å lære oss litt mer spansk. Jeg synes det er veldig vanskelig å huske ordene som jeg har lært, men når hun sier de i en settning så skjønner jeg endel av det hun sier. Så det blir spennende fremover å se hvor mye jeg klarer å plukke opp fra samtaler på spansk. Jeg lærer jo av det også!

Jeg bor på rom sammen med to andre jenter, Anne Malene fra Arendal og Lilliane fra Brasil. Det er kjempe koselige jenter! Er litt skeptisk til hva jeg synes om å bo sammen med andre, jeg har ikke delt rom med noen siden jeg var 6 år.. Men det venner jeg med sikkert til etterhvert. Det er jo endel av internat livet og noe av det jeg har sett frem til. Når vi blir bedre kjent med hverandre og rutinene til hverandre blir det sikkert kjempe bra!

Ingen kommentarer: