mandag 20. oktober 2008

Jeg er kanskje treig, men nå er det begynt å gå opp for meg at jeg faktisk er i Peru, at jeg faktisk skal begynne å jobbe på mødrehjemmet om bare en uke. Det er en god følelse og jeg gleder meg over hva de neste månedene kommer til å inneholde!

Vi blir bedre og bedre kjent her, nå trenger vi ikke hjelp til å finne ut hvor vi skal gå av bussen lengre, vi er begynt å blitt vant med mannfolk som plystrer og stirrer og vi forstår mer og mer spansk. Det med mannfolk som plystrer og egentlig de fleste som stirrer burde nesten få sitt eget blogginnlegg for der har vi mange morsomme historier! Bl.a. da en buss kjørte forbi Thea og meg og vi kunne ikke høre annet enn «hola, bonitas!», «I love you» og plystring. En annen morsom historie var en dag Vegard, Thea, Guro og jeg var i centro de Lima. Vi satt på trappen utenfor katedralen og spiste is i finværet da det plutselig kommer en jente og spør oss om noe. Hun snakket litt fort, men vi var ganske sikre på at hun spurte om vi kunne ta noen bilder for henne slik at alle ble med på bilde. «Si, claro» svarer vi, og plutselig blir vi tatt bilde av med tre forskjellige kamera sammen med denne jenta. Sikkert morsomt med bilder av blonde, lyse normenn som man ikke kjenner. 5 minutter etter at de er gått kommer ei mor med ei jente på kanskje tre år og spør om ikke vi hadde lyst til å være med på et bilde sammen med jenta hennes. Det er nesten litt som å være i en dyrehage, men her er det vi som er attraksjonen. Spennende, men veldig rart!

Min mamà her i Peru, Diana, hadde bursdag på fredag. Familien, de ansatte ved mødresenteret og Thea og jeg ble invitert. Det var veldig morsomt og det ble mye dansing. Thea og jeg har jo øvd litt på salsa, så det var store forventninger til oss. Tror det var ganske god underholding å se oss danse, det smilte hvertfall veldig!



Diana og jeg

I går dro alle nordmennene til feriehuset til Malena som jobber for Strømmestiftelsen her i Lima. De har et hus litt utenfor Lima, rett ved sjøen. Vi har bada og kosa oss masse! Morsomt med de store bølgene i Stillehavet og deilig med basseng i hagen! Det er fortsatt ganske tidlig på våren her og sommeren begynner ikke før i desember, så vi hadde hele stranden for oss selv. Vannet var kanskje ikke så veldig varmt, men det var jo ikke kaldt heller, og er man ved Stillehavet så er man ved Stillehavet og da må man bade. Vi hadde vært å kjøpt masse grillmat og frukt og vi spiste stortsett hele dagen, og bare slappa av. Var ganske godt å ikke være nødt til å formulere settninger på spansk og heller kommunisere på engelsk. Merkelig hvor lett det blitt å snakke engelsk, det er ikke noe problem lengre! Vi avsluttet dagen med solnedgang og firhjulskjøring på stranden.

Her i dette gule huset bor jeg.

Busstoppet mitt.

Jeg med Stillehavet i bakgrunnen

På stranden

Janne og jeg kjører firhjuling

4 kommentarer:

Therese sa...

Vil bare si du må hilse Diana masse! Det ble aldri så vi besøkte henne. Ser du går av på 4er'n;) Bolichera eller noe de roper der?:p
Åh, jeg bare kjenner meg så godt igjen i alt dere skriver, så jeg klarer ikke la være å kommentere! Sorry:p Skal sikkert hilse fra Adrian, forresten. Han har vært i Norge i helga, kommer "hjem" snart:)
Therese

Anonym sa...

Hei Kristine!Det er pappa her!! Ville bare si at det er så morro å følge med på hvordan du har det.Vi er kjempe-gla i deg!!!!!!!!!!!Lykke til i jobben din.

Kristine sa...

Jeg går av på paradero 4, ja ;p Synes det er veldig gøy å få kommentarer så det er bare å fortsette å kommentere! Hils tilbake til Adrian.

Anonym sa...

hei Kristine kjempefint og høre fra deg Har lest alle innleggene dine Høres ut som du har det fint så langt fra oss Savner deg Men er også veldig stolt av mitt eldste barnebarn Gud være med deg og dere alle Kjempeklem fra Mor Aller første gang æ skriv på Data.