søndag 23. november 2008

Turist for en dag

Thea og jeg føler at vi er kommet litt inn i kulturen her, og at vi ikke er helt turister lengre. Vi har bodd her i nesten to måneder, snakker språket ganske greit og vi kjenner mange mennesker her. I går reiste Thea og jeg til Miraflores for å handle litt småting til jul. Thea skal blant annet lage adventskalender til «søsteren sin». Vi hadde hørt om et turistmarked og bestemte oss for å være ekte turister, handle «typiske» peruting og gå på Starbucks etterpå. Da vi kom til markedet oppdaget vi at det ikke bare var ett marked, men mange. Tror vi var innom fire av markedene som lå i samme gate, men alle markedene hadde stortsett det samme innholdet så vi orket ikke flere markeder. Deilig å bare kunne gå rundt uten å bli stirret på fra alle kanter. Det var mange gringoer (hvite) der, og de fleste i Miraflores er vant med turister. Deilig å høre engelsk og vite at jeg kunne kommunisere med dem hvis jeg ville. Morsomt å høre amerikanere snakke spansk, men det får meg til å tenke på hvordan min spansk høres ut. Antakelig like morsom!
Likevel var det deilig å komme hjem til Jose Galvez, komme tilbake til hverdagslivet på jobb. I dag har vi bare koset oss siden det er søndag. Sett på film, gjort litt håndarbeid og lekt med de skjønne små.


Thea og Cielo. Cielo blir forresten 1 år på tirsdag

Til matretten "aji de gallina" (Høne med chili) trenger man høner. Stakkars!!

Luz, Fiama og Pilar lager mat

Bianca og meg

3 kommentarer:

Anonym sa...

Høres ut som om dere har det helt fortreffelig! Det er godt å høre:)
Håper du kjøpte en liten julegave til meg på det der markedet;P skulle gjerne hatt en typisk peru-ting altså^^

savner deg<3
Klem Henriette den pene;)

Anonym sa...

Det er bra at dere kan være turister også. Da er ikke alt blitt hverdag enda. Jeg ønsker meg ei fin julekrybbe......

Hilsen mamma

Anonym sa...

Hei.
Artig å følge med på bloggen din. Høres ut som du har det veldig spennende.
Hvordan skal du feire jul?
Venter på å få se et !reisebrev" i avisa.. :-)
Lykke til videre,

Hilsen Solveig